Kad piroman postane vatrogasac
Obzirom na buru koja se po pitanju željeznice zadnjih desetak dana podigla u javnosti, zanimljivo bi bilo proanalizirati što se u stvari dogodilo, zašto te koji je epilog.
Predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske tražio je od ministra Kalmete da se ukinu putnički vlakovi s malim prihodima od prijevoza. Nakon toga, na zahtjev ministra Uprava HŽ Putničkog prijevoza na poslijetku je izradila prijedlog i uputila ga u Ministarstvo.
Na inicijativu našeg sindikata 11. 2. 2010. Sindikat hrvatskih željezničara i Sindikat željezničara Hrvatske pišu ministru, protiveći se ukidanju vlakova, a naročito se protiveći da i nakon ukidanja vlakova HŽ Putnički prijevoz, kao i dosad, plaća jednaki iznos troškova Vuče, neovisno o broju prevezenih vlakova.
Naime, ugovora između HŽ Putničkog prijevoza i Vuče vlakova niti 3 godine nakon podjele i dalje nema, a plaćanja se obavljaju bez valjane zakonske osnove, temeljem Plana poslovanja HŽ Holdinga, i to u 12 jednakih mjesečnih rata, neovisno o broju prevezenih i otkazanih vlakova. Ukidanjem dijela vlakova, Vuča vlakova (koja za vozni red ne održava dovoljno vozila i tako prikazuje uštede u poslovanju), imala bi manje troškove i jednake prihode, a HŽ Putnički prijevoz imao bi jednake troškove, uz manje prihode, jer se na tim vlakovima ipak proda nešto karata. Vuča vlakova strojovođama koji bi zbog ukidanja vlakova imali manje posla, mogla bi dopisivati sate i još bi ostvarila financijsku uštedu.
Nakon dopisa SHŽ i SŽH situacija se promijenila tako što bi se razmjerno broju ukinutih vlakova smanjio prihod Vuče vlakova. SSH, koji je tražio ukidanje vlakova, sad preuzima ulogu vatrogasca tražeći da se vlakovi ne ukidaju, a za male prihode optužuje loš vozni red. Pri tome zaustavljaju promet na 15 minuta.
Koliko se s ovim prugama i vozilima vozni red može popraviti, ubrzo će se pokazati, jer je zaključak zajedničkog sastanka svih sindikata i ministra, da se u izradu novog voznog reda uključe predstavnici sindikata.