Prosvjed 8. 6. 2010.
Broj:
746/10
U
Zagrebu, 1. 6. 2010.
gđa.
Jadranka Kosor, predsjednica
g.
Božidar Kalmeta, ministar
mr.
Zoran Popovac, predsjednik Uprave
g.
Branimir Jerneić, predsjednik Uprave
g.
Oliver Krilić, predsjednik Uprave
g.
Zlatko Rogožar, predsjednik Uprave
g.
Marijan Klarić, predsjednik Uprave
- Remont i održavanje pruga
- Održavanje vagona,
- Željezničko ugostiteljstvo
- Željeznička tiskara
- PRO-REG
- AGIT
Pismo najave prosvjednih
aktivnosti radnika društava HŽ Holding Grupe
Unatoč
deklarativnim obećanjima, stanje je danas gore nego na dan održanog prosvjeda.
Pored nedostatka financijskih sredstava suočeni smo s nemogućnošću
funkcioniranja sustava uslijed nesuradnje društava podijeljenog HŽ-a, rada jednih
na štetu drugih, uslijed nesposobnosti itd.
Uprava HŽ
Holding funkcionira kao raštimani orkestar, čiji autoritet potkopavaju pojedine
članice. Posebni je problem što HŽ Infrastruktura, iako najveća članica HŽ
Holdinga, nema člana Uprave HŽ Holdinga, radi čega se Uprava HŽ Infrastrukture
ponekad ponaša kao da i nije članica HŽ Holdinga.
Tako je
primjerice HŽ Vuča vlakova promijenila dobavljača goriva radi 300.000,00 Kn
niže cijene na godišnjoj razini (ukupna vrijednost posla 200,000.000,00 Kn), zbog
čega je upitan posao prijevoza energenta željeznicom i popravka vagon cisterni
ukupne vrijednosti više od 50,000.000,00 Kn. Štete se već manifestiraju
gubitkom višemilijunskog posla na održavanju vagon cisterni, koji se seli u
Madžarsku.
Uprava HŽ
Infrastrukture društvima u svojem vlasništvu odbija dati investicijske poslove na
obnovi pruga izravnom pogodbom, iako je na to upućuje Zakon o javnoj nabavi,
ali zato bez natječaja privatnoj tvrtki za gospodarenje vodovodnim
instalacijama daje posao u tri kolodvora, radi čega će daljnjih 15 godina
plaćati višestruku cijenu vode. Pitamo se zašto ponuda privatne tvrtke nije
provjerena javnim nadmetanjem, ali još više od toga, pitamo se zašto sama HŽ
Infrastruktura nije prethodno sanirala vodovodne instalacije i tako uštedjela više
desetaka milijuna kuna? Naime, ugovor je sklopljen na bazi potrošnje u 3
kolodvora čije su instalacije bile u stanju kakvo ovih dana gledamo na cijevi
iz koje u Meksičkom zaljevu curi nafta, a takva potrošnja vode bit će baza za
obračun u daljnjih 15 godina!
Uslijed
neracionalnosti i lošeg ukupnog stanja ne održavaju se pruge, niti prijevozna
sredstva, propuštaju se provesti neophodne mjere sanacije i restrukturiranja
ovisnih društava pa cijeli sustav tone sve dublje.
Primjerice,
od 8 relativno novih nagibnih vlakova u voznom stanju su 3. Unatoč velikom
inventarskom broju lokomotiva, kod priliva robe u riječku luku, nemamo je čime
izvući, jer ih HŽ Vuča vlakova ne održava u dovoljnom broju. Sve se više
otkazuju vlakovi, a uvode autobusi, zatvaraju se cijele pruge itd.
Uzroci
takvog stanja, po našem mišljenju, leže u izrazito lošem Zakonu o podjeli HŽ,
kao i u neprestanom dovođenju rukovodećeg kadra izvan HŽ-a, po političkoj
direktivi, pod utjecajem dobavljača i sl. Iako ministar Kalmeta nastoji pomoći,
rezultata ne može biti dok se ne izmjeni Zakon o podjeli HŽ i to tako da se HŽ
organizira na način na koji su organizirane druge europske željeznice (Holding
trebaju činiti 3 društva: Putnički prijevoz, Teretni prijevoz i Infrastruktura)
i dok se Uprava HŽ Holding ne imenuje kao jedan tim koji će djelovati u
sinergiji, a ne kao rogovi u vreći, što je sada slučaj.
Sindikat
hrvatskih željezničara traži:
1. Isplatu
plaće za veljaču, ožujak i travanj za radnike društva PRO-REG.
2. Zaustavljanje
daljnjeg propadanja Hrvatskih željeznica redovitim održavanjem i obnovom pruga
i prijevoznih sredstava.
3. Izmjenu
Zakona o podjeli HŽ, tako da se HŽ organizira kao druge europske željeznice,
4. Donošenje
i primjenu programa sanacije društava PRO-REG, Remont i održavanje pruga,
Održavanje vagona, Željezničko ugostiteljstvo i Željeznička tiskara.
5. Zaključivanje kolektivnog ugovora društva HŽ
Cargo.
6. Zaključivanje
kolektivnog ugovora društva Održavanje vagona.
7. Zaključivanje
kolektivnog ugovora društva Željezničko ugostiteljstvo.
8. Zaključivanje
kolektivnog ugovora društva Željeznička tiskara.
9. Zaključivanje
kolektivnog ugovora društva AGIT.
Sindikat
hrvatskih željezničara 8. 6. 2010. organizirat će javni prosvjed radnika matičnih
i ovisnih društava HŽ Holding Grupe.
Okupljanje
prosvjednika bit će na platou između zgrade Zagreb Glavnog Kolodvora i V.
perona u 10,30 sati, nakon čega će se prosvjedna kolona uputiti Mihanovićevom
ulicom, ispred Uprave HŽ Holding, prema Ministarstvu mora, prometa i
infrastrukture na Prisavlju 14, gdje će se održati prosvjedni skup.
Sindikat
hrvatskih željezničara nastavit će s kontinuiranim prosvjednim aktivnostima sve
do ispunjenja zahtjeva.
Lijep
pozdrav!
Ivan
Forgač
predsjednik
Na znanje:
- članovi Sindikata hrvatskih željezničara,
- javna glasila.