Predstavljen prototip regionalnog elektromotornog vlaka
Dana
13.09.2010. god. na zagrebačkom Glavnom kolodvoru svečano je predstavljen
prototip elektromotornog vlaka za regionalni prijevoz, dok se dizel-električni
vlak za regionalni promet i elektromotorni vlak za gradsko-prigradski prijevoz
očekuju na prugama HŽ-a do kraja godine.
Sva
tri prototipa zajedno grade Končar-Električna vozila i TŽV Gredelj za potrebe HŽ Putničkog prijevoza. Ugovor o
izradi prototipova vlakova HŽ Putnički prijevoz s Končarem i Gredeljom sklopio
je u studenom prošle godine. Troškovi gradnje iznose 114 milijuna kuna. Od čega
Grad Zagreb sudjeluje sa 20 milijuna kuna, državni proračun sa 40, a HŽ
Putnički prijevoz sa 54 milijuna kuna.
Predstavljeni vlak po svojim tehničkim karakteristikama, dizajnu i
opremljenosti zadovoljava svjetske standarde. Vlak je dug 75 metara, ima osam vrata, četiri sa svake strane, što
omogućuje brzi ulazak i izlazak putnika, s brzinom do
Istog dana vlak je krenuo u Berlin na sajam željezničke tehnike InnoTrans 2010 koji se
sljedeći tjedan održava u Berlinu. Nakon što se vrati iz Berlina, na vlaku će
se provesti ispitivanja, a prve pokusne vožnje će uslijediti početkom studenog . Očekuje se
da će postupak tehničkog pregleda koji obavlja Povjerenstvo Ministarstva mora,
prometa i infrastrukture trajati do kraja siječnja 2011.g. nakon čega će EMV za
regionalni promet biti pušten u javni promet kao prijevozno sredstvo u
vlasništvu HŽ-Putničkoga prijevoza. Nastavno, prototip EMV-a za gradsko
prigradski promet trebao bi biti pušten u promet mjesec dana kasnije, a
prototip DMV-a do kraja svibnja 2011.g..
HŽ Putnički prijevoz namjerava do 2018. godine nabaviti 92 nova niskopodna
vlaka, i to 49 elektromotornih za regionalni prijevoz, 18 elektromotornih za
gradsko-prigradski prijevoz i 25 dizel-električnih vlakova za regionalni
prijevoz. Zahvaljujući novim vlakovima gradovi kao
što su Koprivnica, Novska, Sisak, Karlovac postati će predgrađe Zagreba.
Da
bi vlakovi opravdali uložena sredstva i očekivanja naših putnika, HŽ
Infrastruktura mora slijediti HŽ Putnički prijevoz te uložiti više u pruge.
Prosječna brzina vlakova za prijevoz putnika danas je na prugama HŽ
Infrastrukture 47 km, s tendencijo daljnjeg pada. Za slijedeći vozni red HŽ
Infrastruktura najavljuje dalje smanjenje brzina na prugama, što će se izravno
odraziti na kvalitetu putničkog prijevoza.
Novi vlakovi te najava
direktora Končara Ivana Bahuna da rade na novim električnim lokomotivama
daju svjetlost u hrvatskom sivilu i vraćaju vjeru hrvatskom radniku da može
svojom rukom i znanjem proizvesti vlak za svjetsko tržite. Ono što nas posebno
raduje da su vlakovi građeni prema zahtjevima stručnjaka iz HŽ Putničkog
prijevoza, a nosioci projekta su članovi SHŽ g. Milan Brkić i glavni povjerenik
podružnice HŽ Putnički prijevoz Direkcija g. Mario Šimić.