Javni prosvjed SHŽ 29. 9. 2010.
Broj:
1246/10
U
Zagrebu, 21. 9. 2010.
Vlada
Republike Hrvatske
gđa.
Jadranka Kosor, predsjednica
Ministarstvo
mora, prometa i infrastrukture
g.
Božidar Kalmeta, ministar
Delegacija
Europske unije u RH
Veleposlanik
Paul Vandoren
Šef
Delegacije EU
Trg
žrtava fašizma 6, 10000 Zagreb
HŽ
Infrastruktura
g.
Branimir Jerneić, predsjednik Uprave
Remont
i održavanje pruga d.o.o.
UPRAVA
UPRAVA
Predmet:
Pismo
najave javnog prosvjeda članova Sindikata hrvatskih željezničara i radnika HŽ-a
Sindikat hrvatskih željezničara 18. 12. 2009. održao je javni prosvjed kojim smo tražili zaustavljanje daljnjeg propadanja HŽ-a.
Unatoč
deklarativnim obećanjima, stanje je danas gore nego na dan održanog prosvjeda.
HŽ
Infrastruktura ima u vlasništvu mehanizaciju za održavanje, remont i gradnju
pruga u vrijednosti oko 300 mln Kn (od čega su neki strojevi posve novi), no ta
mehanizacija stoji i propada. Stoje i propadaju društva osnovana i osposobljena
da pomoću te mehanizacije održavaju i obnavljaju pruge, radi čega više nisu u
mogućnosti ispunjavati obveze prema radnicima i dobavljačima. Radi propadanja
pruga sve je veća nekonkurentnost i gubici HŽ Carga i HŽ Putničkog prijevoza.
Dogovorom
Europske unije i predstavnika Vlade RH našim društvima osnovanim radi gradnje i
obnove pruga, priječi se sudjelovanje na natječajima za gradnju i obnovu pruga
koju sufinancira EU, čak i kao podizvođačima, a poslovi se daju strancima.
Suprotno žalosnom hrvatskom primjeru, Željeznice Srbije koje nemaju vlastitu mehanizaciju
- kupuju je kreditom EBRD, kako te unosne poslove ne bi prepuštale strancima.
Također, Železniško gradbeno podjetje, iako u vlasništvu slovenskih željeznica,
ravnopravno se natječe i u pravilu dobiva poslove koje sufinancira EU i EBRD
(poslove koje financira slovenska država dobiva direktnom pogodbom).
Pored
Uprave HŽ Infrastrukture, koja radi u korist vlastite štete, za neodrživo
stanje odgovorno je resorno Ministarstvo, kao i Vlada RH, budući da su sa svime
više puta upoznati.
Za
eliminiranje naših društava iz projekata koje sufinancira EU, odgovorna je
Vlada RH koja je na sve pristala, ali i tijela EU, koja pod krinkom slobode
tržišnog natjecanja eliminiraju naša Društva, kako bi poslove dobile tvrtke iz
zemalja članica. Kakva je to sloboda tržišnog natjecanja, kad se našim
Društvima dekretom zabranjuje natjecanje!?
Sindikat
hrvatskih željezničara traži:
1. Zaustavljanje
daljnjeg propadanja Hrvatskih željeznica redovitim održavanjem i obnovom pruga
i prijevoznih sredstava.
2. Isplatu
plaće za lipanj, srpanj i kolovoz za radnike društva PRO-REG.
3. Isplatu
terenskog dodatka i naknade za prijevoz za lipanj, srpanj i kolovoz radnicima
društva Remont i održavanje pruga.
4. Pravo
natjecanja društava u vlasništvu HŽ Infrastrukture za projekte koje sufinancira
EU i mogućnost sudjelovanja u tim projektima u svojstvu podizvođača.
Sindikat
hrvatskih željezničara 29. 9. 2010. organizirat će javni prosvjed članova
Sindikata hrvatskih željezničara i ostalih radnika HŽ-a.
Okupljanje
prosvjednika bit će na platou između zgrade Zagreb Glavnog Kolodvora i V.
perona u 10,30 sati, nakon čega će se prosvjedna kolona uputiti Mihanovićevom
ulicom, ispred Uprave HŽ Holding, prema Ministarstvu mora, prometa i
infrastrukture na Prisavlju 14, gdje će se održati prosvjedni skup.
Nakon
toga dio prosvjednika autobusom će biti prevezen do Trga žrtava fašizma 6 te će
prosvjedovati ispred sjedišta Delegacije EU u RH.
Lijep
pozdrav!
Ivan
Forgač
predsjednik
Na znanje:
- članovi Sindikata hrvatskih željezničara,
- radnici društava HŽ Holdinga,
- javna glasila.