"Budimo ZAjedno, budimo jači!"

Postanite član. Ispunite pristupnicu i pridružite se sindikatu hrvatskih željezničara

 

Održan 9. Redovni sabor Sindikata hrvatskih željezničara

Objavljeno: 12. 04. 2012.

 

 

 

Cijenjeni gosti, dragi sabornici 9. Redovnog Sabora Sindikata hrvatskih željezničara,

Zahvaljujem Vam se što ste svojom nazočnošću uveličali ovu našu svečanost.

Sabor Sindikata najvažniji je i najsvečaniji događaj u životu organizacije. To je prilika da se zbroje rezultati dosadašnjeg rada, da se istakne ono što je bilo dobro, kao i da se ispravi ono što smo radili pogrešno. No najvažnije je da sagledamo poziciju u kojoj se nalazimo, da se dogovorimo u kojem smjeru i kako dalje.

Što smo radili u izvještajnom razdoblju, možete pročitati u Izvještaju o radu. Ja bih se u ovom obraćanju okrenuo budućnosti.

Sindikat hrvatskih željezničara, a i veći dio rukovodstva, u dosadašnjem radu prošli smo scile i haribde, u 22 godine postojanja kao organizacije, možemo reći da imamo utakmica u nogama i da nas malo toga može iznenaditi.

Ipak, u razdoblju koje je pred nama čekaju nas dosad najveći izazovi.

Iako je HŽ učinio mnogo na restrukturiranju, iako je broj zaposlenih smanjen sa 44.000 na 17.000, uslijed dugotrajne ekonomske krize i prezaduženosti države, kao i radi predstojeće liberalizacije teretnog prijevoza, prema najavama Vlade RH i Uprave HŽ Holding, čeka nas novo restrukturiranje.

Na nama je da odgovorimo složno i odlučno, ali bez jeftine demagogije.

Pozdravljamo odluku Vlade RH da osnuje Povjerenstvo za željeznicu, kojem će na čelu biti premijer. Pozdravljamo namjeru Vlade da investicijama u željeznicu oživi cjelokupno hrvatsko gospodarstvo. No pored velikih projekata, kao što je ravničarska pruga za Rijeku, neophodno je obnavljati i postojeće pruge, jer sad već remont zaostaje na 1800 kilometara pruga, a ta je brojka svake godine veća. Izostankom obnove dio pruga doveden je do zatvaranja, uslijed smanjenja brzina i dozvoljenog osovinskog pritiska konkurentnost prijevoznika je sve manja, stoji i propada mehanizacija vrijedna 250 mln Kn, a društva osnovana radi obnove pruga otpustila su mnogo radnika. Ako Vlada želi zaustaviti propadanje željeznice, to se mora promijeniti.

Također, zauzimamo se za nabavku flote putničkih motornih vlakova, jer se jedino tako može iskoristiti veliki potencijal gradsko-prigradskog i regionalnog prijevoza putnika, u svrho podizanja kvalitete poslovanja HŽ Putničkog prijevoza.

No prvi cilj i zadaća SHŽ-a u narednom razdoblju je sačuvati zaposlenost. Dok se o svemu drugom može razgovarati, prioritet ovog Sindikata mora biti zaštita radnih mjesta i to podjednako radnika društava HŽ Holding i kćerinskih društava. Jer, što je čovjek koji ne radi i koji ne ostvaruje prihode za egzistenciju vlastite obitelji? Sukladno rezultatima poslovanja plaća može biti veća, ili manja – mi se uvijek zalažemo da plaća bude što veća - ali važnije od toga je da radnik ima radno mjesto i da plaća bude redovita.

To je ujedno i naš odgovor na ideje o otpuštanju 5000 radnika, na privatizaciju prezaduženih tvrtki za 1 kunu i druge neoliberalne ideje s kojima nas bombardiraju.

Sindikatima koji dijele takva naša promišljanja nudimo ruku suradnje, jer samo u slozi i zajedništvu možemo ostvariti zajedničke ciljeve.

Dragi Sabornici, cijenjeni gosti, mi u Sindikatu hrvatskih željezničara učinit ćemo sve što možemo da sačuvamo radna mjesta radnika. Sve Vas pozivamo da nam u tome pomognete, radnici svojim članstvom i provođenjem sindikalnih aktivnosti, a rukovoditelji socijalnom osjetljivošću, kvalitetnim i poštenim rukovođenjem.