"Zajedno ZA radničku solidarnost!"

Postanite član. Ispunite pristupnicu i pridružite se sindikatu hrvatskih željezničara

 

Reagiranje dopredsjednika SHŽ Bajraktarevića na podmetanja iz Sindikata strojovođa Hrvatske

Objavljeno: 12. 12. 2012.


Na što spade Sindikat strojovođa Hrvatske

Kolegice i kolege, radnici HŽ Putničkog prijevoza!

Ovih dana svjedočite lažima i podmetanjima zamjenika predsjednika Sindikata strojovođa Hrvatske, Dalibora Petrovića. Ne možemo to prešutjeti, jer bi takve laži mogle prerasti u „istinu“  po načelu „sto puta ponovljena laž postaje istina“.

Petrović navodi da sam mu u svibnju ove godine rekao „Da je SHŽ spreman prihvatiti da pokoji kondukter završi na ulici ako će uz to bar 300 strojovođa ostati bez posla“ što je obična laž. Nije sporno da sam imao razgovor s Petrovićem u svibnju ove godine i to na moje traženje o ukidanju 156 vlakova u HŽPP, što može dovesti do viška strojovođa i konduktera. Na moj prijedlog da se zajednički odupremo ukidanju vlakova, Petrović se oglušio.

Petrović je tako šutio sve do jeseni, dok je SHŽ tražio od Uprave HŽPP, resornog ministra i javnim istupima da se vlakovi ne ukidaju. Rad predstavnika SHŽ prepoznao je Sindikat strojovođa HŽ-a te nam se priključio, što Petrović danas ne može nikako „prožvakati“.

Ono što je zanimljivo u tim pamfletima i istupima, Petrović sada pokazuje interes za radnike HŽ PP, a naročito za konduktere, ne vodeći računa čak ni o Statutu svojeg Sindikata, prema kojem je Sindikat strojovođa Hrvatske strukovni sindikat strojovođa i zastupa samo strojovođe.

No već je Sindikat strojovođa obećavao da će zastupati konduktere, što je za konduktere uvijek završavalo neslavno:

1.            Prije nekoliko godina Petrović me je pozvao u Bjelovar i organizirao u restoranu ručak sa šest konduktera koji su bili članovi SSH. U razgovoru s kondukterima rekao im je „Idite u SHŽ jer mi smo sindikat strojovođa“. Mom iznenađenju nije bilo kraja kada je Petrović platio ručak, piće, ispostavio pristupnice za SHŽ i ispisnice iz SSH koje su kondukteri uredno potpisali i poslao ih je u Zagreb (obračunska grupa za plaće).

2.            U Varaždinu su kondukteri bili organizirani u Podružnici SSH. Prije desetak godina Mrgan im je rekao „Jedan strojovođa, jedan problem; jedan kondukter, sto problema“, nakon čega su kondukteri pristupili Sindikatu hrvatskih željezničara.

3.            Koncem devedesetih godina došlo je do izmjene Upute 107 kojom je ukinuta odredba da kondukter  može imati pod nadzorom do 3 vagona, što je imalo za posljedicu da se kondukteru pod nadzor može dati neograničen broj vagona. Kada sam upozorio tadašnjeg zamjenika predsjednika SSH Ivana Tolića na štetu za HŽ i za konduktere, on mi je odgovorio da ga oni ne zanimaju, iako su ti kondukteri u Zagrebu (periodu 1995. g.-1999. g. svoje članstvo u Sindikatu strojovođa Hrvatske platili 500 tisuća kuna). Biti u to vrijeme član SSH je bila privilegija, stoga je i članarina u SSH duplo veća nego u SHŽ i iznosi 2% neto plaće.

4.            Čelnici SSH isključili su iz Sindikata ne samo konduktere, nego i nepodobne strojovođe, ako su izrazili nezadovoljstvo njihovim radom, ili ako su se namjeravali kandidirati na neku od sindikalnih funkcija, kao njihovi protukandidati.

Ovih dana Petrović sa svojim trabantima obilazi konduktere i lažno nudi sve. Kondukterima Bjelovara obećao je bolji turnus. Turnus je ostao gotovo isti, što znači da ih je lagao.

Postavlja se i logično pitanje što se to dogodilo da je Petroviću u SSH dobro došao svaki radnik HŽ PP. Odgovor je jednostavan. Čelnici SSH u HŽ Vuči vlakova godinama su imali sindikalnu vlast  koju nisu dijelili ni s kim. Prvi put oni nemaju niti natpolovičnu većinu, jer SHŽ i SŽH imaju više članova, nego SSH. Prvi put su doživjeli da nemaju pristup državnim institucijama.

Danas čelnici SSH obilaze nadređene radnike HŽPP na nižoj razini i sretni su da ih itko primi na razgovor, shvaćajući da ih nitko više ne doživljava kao veličinu, jer da su ikakve veličine, ne bi dopustili da im HŽ Vuča vlakova propadne. Istina, postoje u HŽPP pojedinci koji s čelnicima SSH pokušavaju „dilati“ u svoju korist, ali zaboravljaju narodnu poslovicu „Tko s vragom tikve sadi, o glavu mu se razbijaju!"

Prikazujući se kao moralne vertikale ovog društva, iskrene sindikalne lidere i borce za radnička prava licemjeri Mrgan i Petrović u svom listu „Reflektor“ i po plakatima lijepe svoje „mizerne“ plaće.

Istina je ipak drugačija, ako se zna da Mrgan u Rijeci ima 3 stana (2 je kupio, a 1 naslijedio), luksuznu kuću na Viru površine 92 m2, sagrađenu na gradilištu od 400 m2, kao i dodatno zemljište na Viru površine 2533 m2. Naravno, nekretnine nisu opterećene nikakvim kreditima. Sve je to „Neno“ uspio ostvariti i uz to školovati dvije kćerke, i to s jednom malom plaćom, jer mu je supruga domaćica. Vjerovali, ili ne!!!

Stjepan Fotović sindikalni povjerenik Podružnice Zagreb je radnik sa SSS, koji u Reflektoru i na plakatima čelnike SHŽ proziva za visoke plaće, sam ima plaću 11.469,96 Kn neto (18.552,62 Kn bruto), plus 1.050 Kn dnevnica. Takvih sindikalnih povjerenika sa sličnim plaćama Sindikat strojovođa Hrvatske ima 20!!!, a  čelnici SSH mudro šute.

Mnogim željezničarima poznato je licemjerje i beskrupuloznost čelnika Sindikata strojovođa Hrvatske, no mnogi su im vjerovali. Nakon ovako demonstriranog licemjerja, moramo se zapitati „Na što spade SSH“?

S poštovanjem,

Vahid Bajraktarević

Dopredsjednik SHŽ