SINDIKAT HRVATSKIH

ŽELJEZNIČARA  

 

 

  Vijesti veljača 2003 

 

VIJESTI

SINDIKAT

HRVATSKIH ŽELJEZNIČARA

Zagreb, Strojarska 17

Tel. 385 01 3783108, Žat. 855 3640, Fax.385 01 3783140, Žat. fax 855 3140, MB. 1179764, žr. 30101-678-121601

e-mail: sindikat-hrvatskih-željeznicara@zg.tel.hr, URL: www.shz.hr                             Zagreb, veljača  2003.  

Održano sedam javnih prosvjeda SHŽ

Borba za ispravljanje nepravednog Kolektivnog ugovora  nastavlja se izjašnjavanjem radnika putem peticije

Okupljanje prosvjednika na Zagreb GK

Naši zahtjevi

U ime radnika HŽ Putničkog prijevoza - konduktera, putničkih blagajnika, pratitelja, šefova vlaka, informacijskih radnika i drugih,  

u ime radnika HŽ Carga - manevrista, vlakovođa, robnih blagajnika, skladištara, carinskih otpremnika, tranzitera i drugih,

u ime radnika Održavanja lokomotiva i vagona – KV i VKV radnika, predradnika, poslovođa, tehničara, PKV radnika i drugih,

kao i u ime skretničara, čuvara ŽCPR-a, radnika Nabave, i drugih radnih mjesta zakinutih potpisanim Kolektivnim ugovorom postavili smo zahtjeve za:

  • povećanje cijene sata rada radnih mjesta prosječno 20%,

  •  vrednovanje otežanih uvjeta rada 25%,

  • stimulacije 20% i

  • ulaganja u poboljšanje uvjeta rada.  

 

Svi bismo željeli rješenje odmah i sad. Ipak, ovi prosvjedi samo su 1. korak pritisaka koje ćemo morati poduzeti kako bi se promijenilo ono što je potpisano.

 

 

Sastanak svih sindikata HŽ i Uprave – 4 sindikata na strani Poslodavca

17. 2. 2003. dan prije prosvjeda u Zagrebu Uprava je sazvala sastanak svih sindikata HŽ na kojem se g. Drempetić pojavio u funkciji moderatora(?).

Tema sastanka bila je rasprava o zahtjevima našeg Sindikata, a Drempetić je odmah na početku rekao kako naše zahtjeve ne prihvaća te nekoliko puta ponovio nek otvoreno zatražimo njegovu smjenu(?).

Protiv prihvaćanja naših zahtjeva za povećanje plaća izjasnili su se i Sindikat infrastrukture HŽ, Sindikat strojovođa Hrvatske, Sindikat prometnika vlakova Hrvatske te Sindikat željezničara Hrvatske, tj. sva 4 sindikata potpisnika Kolektivnog ugovora.

Naše zahtjeve podržao je Sindikat tehničkog pregleda vagona i vlakova HŽ.

 

Dopredsjednik Sindikata strojovođa Ivan Tolić u izjavi već nakon 1. prosvjeda naše zahtjeve proglasio je neutemeljenima, predsjednik Sindikata infrastrukture HŽ Darko Pavićević rekao je da taj sindikat daje veto na prihvaćanje naših zahtjeva, predsjednik Sindikata prometnika vlakova Hrvatske Marko Gašpar također se stavio na stranu poslodavca, a stav predsjednika Sindikata željezničara Hrvatske Darka Peričića bio je "niti kune".

 

Stavovi 4 sindikata negativni su iako smo im rekli i napisali kako nam nije namjera bilo da se kojem radniku HŽ umanje prava, već samo tražimo povećanje za zakinuta radna mjesta. O razlozima takvog ponašanja predstavnika 4 sindikata ne želimo špekulirati, nek svaki radnik HŽ-a razmisli i sam dođe do zaključka

 

Radi izdaje kolega iz 4 sindikata Vlada i Uprava odbijaju pregovore

Radi izdaje kolega iz 4 sindikata od strane Vlade i Uprave proglašeni smo manjinskim sindikatom s kojim se nema što pregovarati. Tvrdi se kako je 10.139 članova 4 sindikata potpisnika Kolektivnog ugovora zadovoljno načinom na koji su Kolektivnim ugovorom raspoređene plaće željezničara, a "samo" 3.000 članova drugih sindikata nije zadovoljno.

Čak i da je tako, i tih "samo" 3000 radnika za svoj rad zaslužuju poštenu plaću, kakvu je poslodavac dužan isplatiti.

 

Protiv smo izdvajanja OŽV-a

Vezano za izdvajanje održavanja lokomotiva i vagona ostajemo na stajalištu da se djelatnost strukturira i racionalizira u sklopu HŽ, prema Strategiji restrukturiranja i modernizacije HŽ kako ju je donio Sabor. Ako bi se Linić i Uprava izdvajanjem OŽV-a stavili iznad odluke Sabora, organizirat ćemo nove industrijske akcije.

Ukoliko se održavanje izdvoji na osnovi dostavljenih, nekvalitetnih podloga, čime se u pitanje dovodi opstojnost 1100 radnih mjesta te mogućnost funkcioniranja željezničkog prometa, protiv odgovornih podnijet ćemo kaznenu prijavu.  

                                         

Ivan Forgač

predsjednik SHŽ

U ime radnika na održavanju lokomotiva i vagona zatražili smo da djelatnost, sukladno Strategiji restrukturiranja i modernizacije HŽ koju je donio Hrvatski sabor, ostane u sklopu HŽ-a, da se ne izdvaja.

Organizirali smo 7 javnih prosvjeda

Radi odbijanja zahtjeva uspješno i dostojanstveno proveli smo najavljeno organiziranje javnih prosvjeda:

  • 5. 2. 2003. u 10,30 h u Varaždinu,

  • 6. 2. 2003. u 10,30 h u Osijeku,

  • 7. 2. 2003. u 10,30 h u Rijeci,

  • 10. 2. 2003. u 10,30 h u Vinkovcima,

  • 11. 2. 2003. u 10,30 h u Koprivnici,

  • 13. 2. 2003. u 10,30 h u Splitu,

  • 18. 2. 2003. u 10,30 h u Zagrebu.

Iako je poslodavac svima koji rade zabranio sudjelovanje u prosvjedima, na prosvjedima je sudjelovalo više od 1500 radnika, samo na Trgu Svetog Marka u Zagrebu, prema procjeni policije u osiguranju, okupilo se 800 željezničara.

 

Razgovor s Linićem – jedno na HTV-u drugo u stvarnosti

18. 2. 2003. na Zagreb Glavnom kolodvoru te na Trgu Svetog Marka održan je dosad najveći prosvjed željezničara. Očekivali smo i prijavili 300 prosvjednika, a došlo nas je 800.

Nakon prosvjeda održan je sastanak predstavnika SHŽ i g. Linića i to na njegov prijedlog. Na Linićevo inzistiranje sastanak je održan pred novinarima, a trajao je 75 minuta.

Linić je vrlo pažljivo slušao naše argumente, no u drugoj polovici razgovora, dolaskom ekipe Hrvatske televizije, pokazalo se da sastanak nije upriličen kako bi se pronašlo rješenje i kompromis, već da bi Linić pred javnosti demonstrirao nepopustljivost. S nekoliko neutemeljenih uvreda koje je Hrvatska televizija stavila u prvi plan (odgovori naravno nisu prikazani pa smo HTV-u dali službeni prigovor), Linić nas je pokušao poniziti kako nas radnici ne bi dalje slijedili. Dogodilo se suprotno, g. Linić je navukao bijes i prkos većine željezničara.  

Proturadničko i protusindikalno pismo 4 sindikata HŽ

20. veljače 2003. dostavljeno nam je pismo 4 sindikata HŽ potpisnika Kolektivnog ugovora što su 18. 2. 2003. uputili Hrvatskom Saboru i Vladi, koje dajemo u Vijestima. Pismo je prepuno nesindikalnih stavova i neistina.

Kolege prijete kako bi, ukoliko bi naše zahtjeve Poslodavac prihvatio, uslijedila njihova ozbiljna reakcija. Ako znamo da se naš zahtjev za povećanje plaća i poboljšanje uvjeta rada odnosi na radna

mjesta koja i oni u svojim sindikatima okupljaju, postavlja se pitanje za koga čelnici tih udruga rade.

Četiri sindikata zalažu se za nastavak komadanja i parceliranja Hrvatskih željeznica te se čude zašto "gosp. Forgač" želi spriječiti izdvajanje održavanja željezničkih vozila iz HŽ-a. Jedan od tih sindikata, Sindikat infrastrukture HŽ, dobio je nalog od strane svojih članova da se i on usprotivi izdvajanju.

U pismu se najviše napada predsjednika Sindikata hrvatskih željezničara. To je iz razloga prokazivanja te stvaranja lažnog dojma pred Vladom da su željezničari zadovoljni, ali ih Forgač buni. Cilj je i  oslabiti jedinstvo SHŽ.

Nakon što smo dobili pismo 4 sindikata postao nam je jasan izvor Linićevih stavova koji je u pojedinim momentima gotovo od riječi do riječi iznosio stajališta iz pisma.

 

Nećemo popustiti, sad pokrećemo izjašnjavanje radnika o Kolektivnom ugovoru putem peticije

Kako bismo pokazali da navedene brojke ne predstavljaju mišljenje radnika, što iz naših 

razgovora s radnicima jasno proizlazi, odlučili smo organizirati izjašnjavanje o Kolektivnom ugovoru i to na način potpisivanja peticije.

Pozivamo sve radnike HŽ koji smatraju da Kolektivni ugovor nije pravičan, nek svojim potpisom na peticiji omoguće ispravljanje nepravde.

Nakon potpisivanja peticije ponovno ćemo zatražiti pregovore o povećanju plaća uz mogućnost organiziranja novih industrijskih akcija.

Bez razlike na stavove poslodavca i njegovih sindikata, ako radnici budu na našoj strani, zato što smo u pravu sigurno ćemo uspjeti.

 [Povratak na vrh stranice]

 

Kratki prikaz razgovora SHŽ i g. Linića dan od novinara HINA-e

 

Linić i SHŽ bez dogovora o povećanju cijene rada

Potpredsjednik Vlade RH Slavko Linić u utorak je razgovarao s predstavnicima Sindikata hrvatskih željezničara (SHŽ), ali bez dogovora o povećanju cijene rada budući da je, kako napominje Linić, kolektivni ugovor potpisan, a prihvatili su ga sindikati koji imaju 80 posto članstva od ukupno 13.000 radnika HŽ-a.

SHŽ je ispred zgrade hrvatske Vlade organizirao polsatni prosvjed na kojem se okupilo 300 sindikalnih zastupnika tražeći povećanje cijene sata rada za 20 posto te povećanje stimulacije i vrednovanje otežanih uvjeta rada.

Po Linićevim riječima, Uprava HŽ-a ne može donijeti pravilnik o plaćama mimo kolektivnog ugovora i nema što pregovarati sa SHŽ-om jer je kolektivni ugovor potpisan.

Plaće su od 1999. u HŽ-u porasle 34,6 posto što je najviše od svih trgovačkih društava u državnom vlasništvu, rekao je Linić dodajući da je to na razini hrvatskog prosjeka.

Predsjednik SHŽ Ivan Forgač ocijenio je da su sadašnji odnosi plaća "nakaradni" jer su na nekim radnim mjestima plaće povećane 30 posto, a na drugim samo tri posto.

Linić je naveo da taj manji dio zaposlenih ima pravo na nezadovoljstvo, ali i upozorio da je to stvar 12 sindikata unutar HŽ-a koji se nisu sporazumjeli oko međusobnih odnosa.

Forgač je na to rekao da je poslodavac iskoristio takvu situaciju te optužio Upravu HŽ-a kao jedinog krivca za nastalo stanje jer tijekom kolektivnog pregovaranja nije uzeo u obzir njihove zahtjeve primjerice vezane uz otežane uvjete rada.

Linić je ustvrdio da će se sadašnja situacija riješiti strukturnim promjenama, odvajanjem neosnovne djelatnosti i strukturiranjem željeznice na tri osnovne djelatnosti: putnički promet, teretni promet i infrastrukturu, što će biti predmetom rasprave na Vladi i Saboru za mjesec-dva.

Forgač je izvijestio da će sindikat ustrajati na povećanju cijene sata rada i ostvarenju drugih prava.

HN / Hina


 [Povratak na vrh stranice]

 

Događanja u jednom od novoizdvojenih Društava HŽ-a

Bliski suradnici direktora osnivaju novi sindikat POSIT-a

Šef vanjskih radova i 2 šefa radilišta dali su se u osnivanje novog nezavisnog sindikata u POSIT-u.

Autoritetom rukovoditelja, koristeći vozila tvrtke i u radno vrijeme, oni obilaze radilišta i učlanjuju radnike u novi sindikat.

U situaciji kad Linić naš Sindikat od 3700 članova proglašava manjinskim s kojim se nema što pregovarati, osnivanje takvog sindikata od najviše 150 mogućih članova (koliko ima zaposlenih) sa sindikalnog gledišta van je pameti.

No, ako se radnike želi lišiti zaštite snažnog sindikata kakav je SHŽ, onda to osnivanje dobiva drugu dimenziju.

Ima li osnivanje novog sindikata veze sa željama za brzom privatizacijom POSIT-a na način tajkunizacije kojoj bi SHŽ mogao biti smetnja?

Indikativno je i to da se novi sindikat osniva baš sad kad je SHŽ izradio Kolektivni ugovor za POSIT i zatražio početak pregovora.

Znamo da nije lako reći "ne" kad vam šef pod nos gurne pristupnicu, no sloboda sindikalnog organiziranja zajamčena je Ustavom. U slučaju bilo kakvog pritiska javite se u Sindikat, zaštitit ćemo vas.

Radnicima POSIT-a postojanje snažnog i brojnog sindikata kakav je SHŽ sad je najpotrebnije.

Ivan Forgač

predsjednik SHŽ

 [Povratak na vrh stranice]

 

Kopija sramotnog proturadničkog i protusindikalnog pisma 4 sindikata HŽ upućenog Saboru i Vladi na osnovi kojeg je odlučeno da se sa SHŽ ne pregovara o povećanju plaća radnika HŽ

 

 

 

Najprije moramo osporiti neistine dane u pismu: U SHŽ ne bavimo se drugom politikom osim sindikalne. U Elaboratima o izdvajanju OŽV-a crno na bijelom piše da će 65 radnika već u startu biti višak, umanjuju se naknade za bolovanje itd. U Sindikatu nemamo pola, već oko 300 visokostručnih od ukupno 3700 članova.

Što reći na ovakvo pismo?

Svi oni znaju da naš Sindikat NIKAD nije slao pisma protiv drugih sindikata, bez razlike slagali se ili ne s njihovim aktivnostima.

Na sastanku svih sindikata HŽ održanom 17. 2. 2003. najmanje 5 puta smo ponovili da naši zahtjevi nisu usmjereni protiv bilo kojeg sindikata, da nam nije namjera umanjiti prava bilo kojeg radnika, već tražimo povećanje za radna mjesta koja smatramo zakinutima.

Sindikat željezničara Hrvatske i Sindikat infrastrukture HŽ okupljaju radnike istih radnih mjesta za koja smo zatražili povećanje plaća, a oni od Vlade i Uprave traže da nam se ne popušta!

Zar nas strojovođe i prometnici vlakova koji su ostvarili visoku razinu prava ne bi trebali barem moralno podržati?

Radi li se o strahu da bi našim uspjehom 4 sindikata izgubili pozicije? Radi li se o tome da su možda kupljeni?

Što god bilo na stvari sigurno je jedno: u radu SHŽ vodimo se i vodit ćemo se jedino razmišljanjem i interesima naših članova, radnika HŽ i izdvojenih Društava.

Ovakve podvale, od koga god dolazile, u našem radu niti najmanje nas neće pokolebati.  

 

Ivan Forgač

predsjednik SHŽ

 [Povratak na vrh stranice]

 

 

Prosvjed SHŽ i razgovor s g. Linićem - viđenje novinara Globusa

 

 

 [Povratak na vrh stranice]

 

 

Važno!

Ako smatrate da plaće željezničara Kolektivnim ugovorom nisu dobro raspoređene potpišite peticiju koju ćemo vam dostaviti.

Peticija se odnosi na radnike svih službi HŽ.

Peticija je neovisna o članstvu, ili nečlanstvu u nekom od sindikata HŽ.

Potpisivanjem peticije omogućit ćete da se isprave nepravde kod raspodjele plaća radnih mjesta na Hrvatskim željeznicama.

 

 [Povratak na vrh stranice]