|
Vijesti veljača 2003
VIJESTI
|
|
SINDIKAT
HRVATSKIH
ŽELJEZNIČARA
Zagreb,
Strojarska 17
|

|
Tel.
385 01 3783108, Žat. 855 3640, Fax.385 01 3783140, Žat. fax 855
3140,
MB. 1179764, žr. 30101-678-121601
e-mail:
sindikat-hrvatskih-željeznicara@zg.tel.hr,
URL: www.shz.hr
Zagreb, veljača
2003.
Održano
sedam javnih prosvjeda SHŽ
Borba
za ispravljanje nepravednog Kolektivnog ugovora
nastavlja se izjašnjavanjem radnika putem peticije
 |
Naši
zahtjevi
|
U
ime radnika HŽ Putničkog prijevoza - konduktera, putničkih blagajnika, pratitelja, šefova vlaka,
informacijskih radnika i drugih,
u
ime radnika HŽ Carga - manevrista, vlakovođa, robnih blagajnika,
skladištara, carinskih otpremnika, tranzitera i drugih,
u
ime radnika Održavanja lokomotiva i vagona – KV i VKV radnika,
predradnika, poslovođa, tehničara, PKV radnika i drugih,
kao i u
ime skretničara, čuvara ŽCPR-a, radnika Nabave, i drugih radnih
mjesta zakinutih potpisanim Kolektivnim ugovorom postavili smo
zahtjeve za:
-
povećanje
cijene sata rada radnih mjesta prosječno 20%,
-
vrednovanje
otežanih uvjeta rada 25%,
-
stimulacije
20% i
-
ulaganja
u poboljšanje uvjeta rada.
Sastanak svih
sindikata HŽ i Uprave – 4 sindikata na strani Poslodavca
17.
2. 2003. dan prije prosvjeda u Zagrebu Uprava je sazvala sastanak
svih sindikata HŽ na kojem se g. Drempetić pojavio u funkciji moderatora(?).
Tema
sastanka bila je rasprava o zahtjevima našeg Sindikata, a
Drempetić je odmah na početku rekao kako naše zahtjeve ne
prihvaća te nekoliko puta ponovio nek otvoreno zatražimo njegovu
smjenu(?).
Protiv
prihvaćanja naših zahtjeva za povećanje plaća izjasnili su se
i Sindikat infrastrukture HŽ, Sindikat strojovođa Hrvatske,
Sindikat prometnika vlakova Hrvatske te Sindikat željezničara
Hrvatske, tj. sva 4 sindikata potpisnika Kolektivnog ugovora.
Naše
zahtjeve podržao je Sindikat tehničkog pregleda vagona i vlakova
HŽ.
Dopredsjednik
Sindikata strojovođa Ivan Tolić u izjavi već nakon 1.
prosvjeda naše zahtjeve proglasio je neutemeljenima,
predsjednik Sindikata infrastrukture HŽ Darko Pavićević rekao
je da taj sindikat daje veto na prihvaćanje naših zahtjeva,
predsjednik Sindikata prometnika vlakova Hrvatske Marko Gašpar
također se stavio na stranu poslodavca, a stav predsjednika
Sindikata željezničara Hrvatske Darka Peričića bio je
"niti kune".
Stavovi
4 sindikata negativni su iako smo im rekli i napisali kako nam
nije namjera bilo da se kojem radniku HŽ umanje prava, već samo
tražimo povećanje za zakinuta radna mjesta. O razlozima takvog
ponašanja predstavnika 4 sindikata ne želimo špekulirati, nek
svaki radnik HŽ-a razmisli i sam dođe do zaključka
Radi
izdaje kolega iz 4 sindikata Vlada i Uprava odbijaju pregovore
Radi
izdaje kolega iz 4 sindikata od strane Vlade i Uprave proglašeni
smo manjinskim sindikatom s kojim se nema što pregovarati. Tvrdi
se kako je 10.139 članova 4 sindikata potpisnika Kolektivnog
ugovora zadovoljno načinom na koji su Kolektivnim ugovorom
raspoređene plaće željezničara, a "samo" 3.000 članova
drugih sindikata nije zadovoljno.
Čak
i da je tako, i tih "samo" 3000 radnika za svoj rad
zaslužuju poštenu plaću, kakvu je poslodavac dužan isplatiti.
Protiv
smo izdvajanja OŽV-a
Vezano
za izdvajanje održavanja lokomotiva i vagona ostajemo na
stajalištu da se djelatnost strukturira i racionalizira u
sklopu HŽ, prema Strategiji restrukturiranja i modernizacije HŽ
kako ju je donio Sabor. Ako bi se Linić i Uprava izdvajanjem
OŽV-a stavili iznad odluke Sabora, organizirat ćemo nove
industrijske akcije.
Ukoliko
se održavanje izdvoji na osnovi dostavljenih, nekvalitetnih
podloga, čime se u pitanje dovodi opstojnost 1100 radnih mjesta
te mogućnost funkcioniranja željezničkog prometa, protiv
odgovornih podnijet ćemo kaznenu prijavu.
Ivan Forgač
predsjednik SHŽ
|
U
ime radnika na održavanju lokomotiva i vagona zatražili smo da
djelatnost, sukladno Strategiji restrukturiranja i modernizacije HŽ
koju je donio Hrvatski sabor, ostane u sklopu HŽ-a, da se ne
izdvaja.
Organizirali
smo 7 javnih prosvjeda
Radi
odbijanja zahtjeva uspješno i dostojanstveno proveli smo
najavljeno organiziranje javnih prosvjeda:
-
5.
2. 2003. u 10,30 h u Varaždinu,
-
6.
2. 2003. u 10,30 h u Osijeku,
-
7.
2. 2003. u 10,30 h u Rijeci,
-
10.
2. 2003. u 10,30 h u Vinkovcima,
-
11.
2. 2003. u 10,30 h u Koprivnici,
-
13.
2. 2003. u 10,30 h u Splitu,
-
18.
2. 2003. u 10,30 h u Zagrebu.
Iako
je poslodavac svima koji rade zabranio sudjelovanje u prosvjedima,
na prosvjedima je sudjelovalo više od 1500 radnika, samo na Trgu
Svetog Marka u Zagrebu, prema procjeni policije u osiguranju,
okupilo se 800 željezničara.
Razgovor
s Linićem – jedno na HTV-u drugo u stvarnosti
18.
2. 2003. na Zagreb Glavnom kolodvoru te na Trgu Svetog Marka održan
je dosad najveći prosvjed željezničara. Očekivali smo i
prijavili 300 prosvjednika, a došlo nas je 800.
Nakon
prosvjeda održan je sastanak predstavnika SHŽ i g. Linića
i to na njegov prijedlog. Na Linićevo inzistiranje sastanak je
održan pred novinarima, a trajao je 75 minuta.
Linić
je vrlo pažljivo slušao naše argumente, no u drugoj polovici
razgovora, dolaskom ekipe Hrvatske televizije, pokazalo se da
sastanak nije upriličen kako bi se pronašlo rješenje i
kompromis, već da bi Linić pred javnosti demonstrirao
nepopustljivost. S nekoliko neutemeljenih uvreda koje je Hrvatska
televizija stavila u prvi plan (odgovori naravno nisu prikazani
pa smo HTV-u dali službeni prigovor), Linić nas je pokušao
poniziti kako nas radnici ne bi dalje slijedili. Dogodilo se
suprotno, g. Linić je navukao bijes i prkos većine željezničara.
Proturadničko
i protusindikalno pismo 4 sindikata HŽ
20. veljače
2003. dostavljeno nam je pismo 4 sindikata HŽ potpisnika
Kolektivnog ugovora što su 18. 2. 2003. uputili Hrvatskom Saboru
i Vladi, koje dajemo u Vijestima. Pismo je prepuno nesindikalnih
stavova i neistina.
Kolege
prijete kako bi, ukoliko bi naše zahtjeve Poslodavac prihvatio,
uslijedila njihova ozbiljna reakcija. Ako znamo da se naš zahtjev
za povećanje plaća i poboljšanje uvjeta rada odnosi na radna
mjesta koja i
oni u svojim sindikatima okupljaju, postavlja se pitanje za koga
čelnici tih udruga rade.
Četiri
sindikata zalažu se za nastavak komadanja i parceliranja
Hrvatskih željeznica te se čude zašto "gosp. Forgač"
želi spriječiti izdvajanje održavanja željezničkih vozila iz
HŽ-a. Jedan od tih sindikata, Sindikat infrastrukture HŽ, dobio
je nalog od strane svojih članova da se i on usprotivi
izdvajanju.
U
pismu se najviše napada predsjednika Sindikata hrvatskih željezničara.
To je iz razloga prokazivanja te stvaranja lažnog dojma pred
Vladom da su željezničari zadovoljni, ali ih Forgač buni. Cilj
je i oslabiti
jedinstvo SHŽ.
Nakon
što smo dobili pismo 4 sindikata postao nam je jasan izvor Linićevih
stavova koji je u pojedinim momentima gotovo od riječi do riječi
iznosio stajališta iz pisma.
Nećemo
popustiti, sad pokrećemo izjašnjavanje radnika o Kolektivnom
ugovoru putem peticije
Kako
bismo pokazali da navedene brojke ne predstavljaju mišljenje
radnika, što iz naših
razgovora
s radnicima jasno proizlazi, odlučili smo organizirati izjašnjavanje
o Kolektivnom ugovoru i to na način potpisivanja peticije.
Pozivamo
sve radnike HŽ koji smatraju da Kolektivni ugovor nije pravičan,
nek svojim potpisom na peticiji omoguće ispravljanje nepravde.
Nakon
potpisivanja peticije ponovno ćemo zatražiti pregovore o povećanju
plaća uz mogućnost organiziranja novih industrijskih akcija.
Bez
razlike na stavove poslodavca i njegovih sindikata, ako radnici
budu na našoj strani, zato što smo u pravu sigurno ćemo
uspjeti.
|
[Povratak
na vrh stranice]
Kratki
prikaz razgovora SHŽ i g. Linića dan od novinara HINA-e
Linić i SHŽ bez dogovora o povećanju
cijene rada
Potpredsjednik
Vlade RH Slavko Linić u utorak je razgovarao s predstavnicima
Sindikata hrvatskih željezničara (SHŽ), ali bez dogovora o povećanju
cijene rada budući da je, kako napominje Linić, kolektivni
ugovor potpisan, a prihvatili su ga sindikati koji imaju 80 posto
članstva od ukupno 13.000 radnika HŽ-a.
SHŽ
je ispred zgrade hrvatske Vlade organizirao polsatni prosvjed na
kojem se okupilo 300 sindikalnih zastupnika tražeći povećanje
cijene sata rada za 20 posto te povećanje stimulacije i
vrednovanje otežanih uvjeta rada.
Po
Linićevim riječima, Uprava HŽ-a ne može donijeti pravilnik o
plaćama mimo kolektivnog ugovora i nema što pregovarati sa SHŽ-om
jer je kolektivni ugovor potpisan.
Plaće
su od 1999. u HŽ-u porasle 34,6 posto što je najviše od svih
trgovačkih društava u državnom vlasništvu, rekao je Linić
dodajući da je to na razini hrvatskog prosjeka.
Predsjednik
SHŽ Ivan Forgač ocijenio je da su sadašnji odnosi plaća
"nakaradni" jer su na nekim radnim mjestima plaće povećane
30 posto, a na drugim samo tri posto.
Linić
je naveo da taj manji dio zaposlenih ima pravo na nezadovoljstvo,
ali i upozorio da je to stvar 12 sindikata unutar HŽ-a koji se
nisu sporazumjeli oko međusobnih odnosa.
Forgač
je na to rekao da je poslodavac iskoristio takvu situaciju te optužio
Upravu HŽ-a kao jedinog krivca za nastalo stanje jer tijekom
kolektivnog pregovaranja nije uzeo u obzir njihove zahtjeve
primjerice vezane uz otežane uvjete rada.
Linić
je ustvrdio da će se sadašnja situacija riješiti strukturnim
promjenama, odvajanjem neosnovne djelatnosti i strukturiranjem željeznice
na tri osnovne djelatnosti: putnički promet, teretni promet i
infrastrukturu, što će biti predmetom rasprave na Vladi i Saboru
za mjesec-dva.
Forgač
je izvijestio da će sindikat ustrajati na povećanju cijene sata
rada i ostvarenju drugih prava.
HN / Hina
[Povratak
na vrh stranice]
Događanja
u jednom od novoizdvojenih Društava HŽ-a
Bliski suradnici direktora osnivaju novi
sindikat POSIT-a
Šef vanjskih
radova i 2 šefa radilišta dali su se u osnivanje novog nezavisnog
sindikata u POSIT-u.
Autoritetom
rukovoditelja, koristeći vozila tvrtke i u radno vrijeme, oni obilaze
radilišta i učlanjuju radnike u novi sindikat.
U
situaciji kad Linić naš Sindikat od 3700 članova proglašava
manjinskim s kojim se nema što pregovarati, osnivanje takvog
sindikata od najviše 150 mogućih članova (koliko ima zaposlenih) sa
sindikalnog gledišta van je pameti.
No,
ako se radnike želi lišiti zaštite snažnog sindikata kakav je SHŽ,
onda to osnivanje dobiva drugu dimenziju.
Ima
li osnivanje novog sindikata veze sa željama za brzom privatizacijom
POSIT-a na način tajkunizacije kojoj bi SHŽ mogao biti smetnja?
Indikativno
je i to da se novi sindikat osniva baš sad kad je SHŽ izradio
Kolektivni ugovor za POSIT i zatražio početak pregovora.
Znamo
da nije lako reći "ne" kad vam šef pod nos gurne
pristupnicu, no sloboda sindikalnog organiziranja zajamčena je
Ustavom. U slučaju bilo kakvog pritiska javite se u Sindikat, zaštitit
ćemo vas.
Radnicima
POSIT-a postojanje snažnog i brojnog sindikata kakav je SHŽ sad je
najpotrebnije.
|
Ivan Forgač
predsjednik SHŽ |
[Povratak
na vrh stranice]
Kopija
sramotnog proturadničkog i protusindikalnog pisma 4 sindikata HŽ upućenog
Saboru i Vladi na osnovi kojeg je odlučeno da se sa SHŽ ne pregovara
o povećanju plaća radnika HŽ
Najprije
moramo osporiti neistine dane u pismu: U SHŽ ne bavimo se drugom
politikom osim sindikalne. U Elaboratima o izdvajanju OŽV-a crno na
bijelom piše da će 65 radnika već u startu biti višak, umanjuju se
naknade za bolovanje itd. U Sindikatu nemamo pola, već oko 300
visokostručnih od ukupno 3700 članova.
Što
reći na ovakvo pismo?
Svi
oni znaju da naš Sindikat NIKAD nije slao pisma protiv drugih
sindikata, bez razlike slagali se ili ne s njihovim aktivnostima.
Na
sastanku svih sindikata HŽ održanom 17. 2. 2003. najmanje 5 puta smo
ponovili da naši zahtjevi nisu usmjereni protiv bilo kojeg sindikata,
da nam nije namjera umanjiti prava bilo kojeg radnika, već tražimo
povećanje za radna mjesta koja smatramo zakinutima.
Sindikat
željezničara Hrvatske i Sindikat infrastrukture HŽ okupljaju
radnike istih radnih mjesta za koja smo zatražili povećanje plaća,
a oni od Vlade i Uprave traže da nam se ne popušta!
Zar
nas strojovođe i prometnici vlakova koji su ostvarili visoku razinu
prava ne bi trebali barem moralno podržati?
Radi
li se o strahu da bi našim uspjehom 4 sindikata izgubili pozicije?
Radi li se o tome da su možda kupljeni?
Što
god bilo na stvari sigurno je jedno: u radu SHŽ vodimo se i vodit ćemo
se jedino razmišljanjem i interesima naših članova, radnika HŽ i
izdvojenih Društava.
Ovakve
podvale, od koga god dolazile, u našem radu niti najmanje nas neće
pokolebati.
|
Ivan Forgač
predsjednik SHŽ
|
[Povratak
na vrh stranice]
Prosvjed
SHŽ i razgovor s g. Linićem - viđenje novinara Globusa

[Povratak
na vrh stranice]
Važno!
Ako
smatrate da plaće željezničara Kolektivnim ugovorom nisu dobro
raspoređene potpišite peticiju koju ćemo vam dostaviti.
Peticija
se odnosi na radnike svih službi HŽ.
Peticija
je neovisna o članstvu, ili nečlanstvu u nekom od sindikata HŽ.
Potpisivanjem
peticije omogućit ćete da se isprave nepravde kod raspodjele plaća
radnih mjesta na Hrvatskim željeznicama.
[Povratak
na vrh stranice]
|