Ipak povećanje plaće!?
2004. godinu u unutarnjem životu SHŽ obilježit će
lagani, no stalni rast Sindikata hrvatskih željezničara. Ako u
nekom trenutku predahnemo u matici, intenzivira se rast u
izdvojenim društvima i obrnuto. U ovom trenutku broj članova SHŽ
premašio je 4.100, s time da su to stvarni, živi članovi, a ne
promidžbena brojka. Na taj način u cjelokupnom sustavu HŽ,
računajući maticu i ovisna društva, polako ostvarujemo cilj,
preuzimanje vodećeg mjesta. To povjerenje radnika predstavlja i
izuzetno veliku odgovornost, takvo povjerenje možemo opravdati
jedino ozbiljnim i predanim radom svih naših dužnosnika i
povjerenika.
Na HŽ godina je protekla najprije u očekivanju postavljenja nove
Uprave, zatim u polaganom popunjavanju nove kadrovske križaljke.
Uvedeni su nagibni vlakovi, isplivale pogreške u planiranju
projekta ličke pruge, suočeni smo s oko 1,5 milijardi Kn
nepokrivenih dugovanja iz razdoblja stare Uprave, čije vraćanje
aktualna Vlada spominje kao razlog usporavanja modernizacije.
Upoznati smo s pritiscima MMF-a i Svjetske banke koji traže
smanjivanje subvencija države prema HŽ-u, velika otpuštanja
radnika, hitnu privatizaciju ovisnih Društava te modernizaciju
jedino međunarodnih koridora koji trebaju Europskoj uniji, o čemu
smo davali negativno mišljenje. Zadovoljni smo što su Vlada i
Uprava odbile smanjivanje subvencija i hitnu privatizaciju, no
inzistiramo da se društva prije moderniziraju i osposobe za
tržišnu utakmicu, privatizacija za koju znamo da je neizbježna,
prihvatljiva nam je jedino na način radničkog dioničarstva.
Tražimo modernizaciju lokalnih pruga te voznog parka, kako bismo
sačuvali radna mjesta i nakon ulaska u EU.
Dugo vremena nije bilo rješenja za poštivanje članka 60.
Kolektivnog ugovora HŽ kojim je u 2004. predviđen rast plaća vezan
za rast bruto nacionalnog dohotka, umanjeno za 1, ili konkretno
4,3 % - 1 %=3,3 %.
Radi naslijeđenih dugova država nije objavila službeni podatak o
rastu BND te je tako «kupila» cijelu 2004. godinu u kojoj nije
bilo rasta plaća. Rješenje je pronađeno kroz rast plaća 3,3% od
1.7. 2004. i još dodatnih 1,7 % od 1. 1. 2005. Realizacija
povećanja isšla bi od 1. 1. 2005. uključujući zaostatke, o čemu
smo 29. 10. 2004. na sastanku s Upravom dali pozitivno mišljenje.
O prijedlogu očekuje se još suglasnost ministra.
Još 2002. obećali smo da ćemo Kolektivni ugovor za HŽ potpisati
tek kad Uprava pristane na njegovo ispravljanje u korist zakinutih
radnih mjesta. Cijelo vrijeme i na prethodnu i na aktualnu Upravu
vršili smo pritisak da poveća plaće radnicima na tim radnim
mjestima. Sadašnja Uprava djelomičnim prihvaćanjem našeg zahtjeva
koji je iznosio 10 % pokazala je da je socijalno osjetljiva, da
joj je stalo do smirivanja tenzija između izvršnih radnika i
kvalitetnih međuljudskih odnosa u HŽ-u, kao i da prihvaća svoj dio
odgovornosti za pošteno plaćanje rada svih radnika.
Potpisivanjem Prijedloga Izmjena i dopuna
Kolektivnog ugovora od strane Uprave kojim je od 1. 1. 2005.
predviđen dodatni rast cijena sata rada 38 radnih mjesta izvršnih
radnika HŽ Carga i HŽ Putničkog prijevoza u visini 4 %, Sindikat
hrvatskih željezničara prihvatio je Izjavu o pristupanju
Kolektivnom ugovoru te je sa svoje strane supotpisao Prijedlog
Izmjena i dopuna Kolektivnog ugovora. Svjesni smo da Prijedlogom
nisu obuhvaćena sva zakinuta radna mjesta, kao i da 4 % povećanja
ne rješava stvarno zaostajanje plaća, no ništa se ne rješava
odjednom, prihvatili smo znak dobre volje Uprave.
Sada je na čelnim ljudima ostalih sindikata potpisnika Kolektivnog
ugovora da daju suglasnost na Prijedlog Izmjena i dopuna KU, kako
bi radnici od 1. 1. 2005. dobili ispregovarano povećanje plaće.
Nadam se da će sindikati prepoznati priliku da jednim malim i
simboličnim potezom otklone razloge trogodišnjih tenzija i
frustracija među željezničarima.
Vrijedi spomenuti uspjehe u još 2 ovisna društva, od izdavanja
prošlog broja Vijesti sklopili smo Kolektivne ugovore za AGIT i
Željezničko ugostiteljstvo.
Do sada je Sindikat hrvatskih željezničara sklopio 11 kolektivnih
ugovora kojima su zaštićena prava radnika, od toga 6 KU kao
većinski/jedini sindikat: HŽ Hrvatske željeznice, Čišćenje i njega
putničkih vagona, Održavanje vagona, Održavanje vučnih vozila,
Remont i održavanje pruga, Pružne građevine, PZZ Inženjering, RVR,
AGIT, Željezničko ugostiteljstvo, PRO-REG.
Pri završetku su pregovori za sklapanje KU za RPV Slavonski Brod,
gdje smo većinski sindikat, koji namjeravamo sklopiti početkom
prosinca.
Vidljivo je da smo i po broju sklopljenih Kolektivnih ugovora
najplodniji sindikat u sustavu HŽ, što je zasigurno jedan od
razloga tolikog povjerenja radnika.
Još jedna stvar, nećemo spavati na lovorikama, želja nam je da u
2005. budemo još brojniji, još jači i još uspješniji, na dobrobit
radnika HŽ-a i izdvojenih društava.
Ivan Forgač, predsjednik SHŽ
|
Održani Sportski susreti Sindikata hrvatskih
željezničara 2004.
Sportski susreti Sindikata hrvatskih željezničara
2004. održani su na prekrasnom području Trogira, na sportskim
terenima hotela Medena, u Segetu Donjem.
Oko 500 članova Sindikata hrvatskih željezničara i njihovi gosti
proveli su nezaboravna tri dana u zajedničkom druženju od 15. do 17.
listopada 2004.
Prisutni gosti bili su: Ivica Klarić Kukuz zamjenik predsjednika
Uprave HŽ-a, Ivica Jurić direktor HŽ Prijevoza, Marko Milić direktor
Koordinacije ovisnih društava, Josip Stanković direktor Poslova
ljudskih resursa, Ante Dedić direktor financija, Milan Brkić izvršni
direktor Poslova vuče vlakova i željezničkih vozila, Denis Magličić
izvršni direktor Poslova TPVV i OV, Damir Piljac direktor OV, Nikola
Ujaković direktor OVV, Krešimir Novak direktor Remonta i održavanja
vagona, Vladimir Frančić direktor Pružnih građevina, Nevenko
Badanjak direktor PZZ Inženjeringa, Davor Poljak direktor PRO-REG-a,
Siniša Mastelić predsjednik UBIDR HŽ, Ante Penić predstavnik SPVH,
Nikola Fumić predsjednik NSHŽ i drugi.
Prvi dan Sportskih susreta počeo je zajedničkom večerom.Prisutnima
se prigodnim riječima obratio zamjenik Predsjednika Uprave HŽ-a,
Ivica Klarić Kukuz. Ostatak večeri protekao je u veseloj atmosferi
uz ples.
U subotu, već u 8 sati počela su sportska natjecanja. Za mali
nogomet se prijavilo 22 nogometne ekipe, za pikado žene prijavilo se
13 ekipa, za pikado muške 15 ekipa, za boćanje 13 muških ekipa, 4
ženske ekipe za boćanje i 9 muških ekipa za šah.
U subotu navečer na svečanoj večeri proglašeni su pobjednici u svim
sportskim disciplinama.

U malom nogometu prvo mjesto osvojila je ekipa iz HŽ Carga Osijek,
drugo mjesto pripalo je ekipi Remont i održavanje pruga, a treće
mjesto osvojila je ekipa Pružnih građevina.

Najbolji strijelac je Željko Sudarić iz ekipe HŽ Carga Osijek.
Najbolji golman bio je Mario Vučković iz ekipe HŽ Cargo Osijek.
Najbolja fair play ekipa bila je ekipa Čišćenja i njege putničkih
vagona Zagreb.
U pikadu za žene prvo mjesto osvojila je ekipa iz Čišćenja i njege
putničkih vagona, drugo mjesto pripalo je ekipi ITHŽ Koprivnica, a
treće ekipi Održavanja željezničkih vozila Rijeka.
U pikadu za muškarce prvo mjesto osvojila je ekipa Putnički prijevoz
i vlakopratnja Vinkovci, drugo mjesto pripalo je ekipi Zajedničke
službe infrastrukture, a treće mjesto osvojila je ekipa HŽ Cargo
Ploče.
U šahu prvo mjesto je osvojila ekipa ITHŽ Zagreb, drugo mjesto ekipa
Pružnih građevina, a treće mjesto pripalo je ekipi HŽ Cargo Zagreb.
U boćanju za žene prvo mjesto je osvojila ekipa ITHŽ Direkcija
Zagreb, drugo mjesto ekipa ITHŽ Koprivnica, a treće mjesto pripalo
je ekipi Čišćenje i njega putničkih vagona Zagreb.
U boćanju za muške prvo mjesto osvojila je ekipa HŽ Cargo Split,
drugo mjesto ekipa ZOP Split, a treće mjesto je pripalo ekipi Knin.
Svi su otišli kućama sa lijepim uspomenama i željom da se ponove
ovakva zajednička druženja.
To je i bila svrha ovakvog velikog sindikalnog okupljanja.
Marija Stefanov, dopredsjednica SHŽ
|